3:dje dagen med mardrömmar ...

Vaknade nyss, med tårar, drömde ännu en mardröm! Samtidigt vaknade Fredrik, kollade på mig, det enda jag fick fram var "jag drömde hemskt" sen skönk jag ner i hans famn. jag hatar det!!

Drömen låter inte lika hemsk som den var i drömmen.

Jag och Fredrik var barnvakt åt två små tjejer, dom bodde i ett stort rosa hus. Som var väldigt säkert, bara genom en knapp på en specill fjärkontroll så kunde man låsa hela huset och fönstrena blev skottsäkra. Iaf vi var ute och busade i snön, sen gick vi alla till " stora vägen" för att hämta posten. Jag och tjejerna la oss på marken och gjorde snöänglar medans Fredrik gick till andra sidan vägen och hämtade posten och pratade med en kompis. Då kommer det två gubbar gåendes på vägen mot oss, dom såg mystiska ut. Så jag bad tjejerna springa hem och låsa allt genom den där knappen på fjärkontroll. Efter ett tag kom en av gubbarna fram till mig och säger " ska du inte följa med mig en sväng" jag svarar " jag ska inte gå en meter med dig," sen fick jag panik för jag såg att gubben hade en kniv i jack fickan. Så jag sprang till andra sidan vägen där Fredrik var, och höll att vurpa flera gånger för det var så halt. Och Fredrik hade inte sett någonting för att han pratade med sin kompis, jag tar han i handen och börjar skrika och gråta som fan han fattar nada fortfarande sen skriker jag "Vi måste här ifrån, dom har kniv" då tog han mig i handen och vi sprang och sprang, utan att kolla bakom oss. och det var glashalt! men på något sätt lyckades vi ändå hålla balansen, efter ett tag stannar Fredrik och kollar bakåt, och säger "titta".. då såg vi att det var en jävla lång kö på vägen, och alla bilar tutade, och då fattade vi att dom två gubbarna stog mitt på vägen, och så länge alla bilar stog still så skulle även gubbarna stå där på vägen. Så vi började springa, och jag bara flög fram helt plöstligt slutar marken och istället är det smala träplanker som man måste gå på, och dom var över vatten och ingen stans att hålla i sig. Och jag fick panik för inte vågade jag gå över ! Men Fredrik skrek på mig och sa att jag var tvungen för nu hade han sett att bilarna börjat röra på sig, och då var alltså dom där gubbarna inte långt i från oss. Men jag vågade inte, men jag var ju tvungen så jag gick.. men tog ett fel steg och sen föll jag i.. och VAKNADE.

Kommentarer
Postat av: Baso

Ohj :O

2008-12-28 @ 14:41:08
URL: http://baso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0