Media in my ass !

Jag säger bara en sak - Media är inte min grej! att göra loggor, slogans och affisher.. nej!
Och vad tro ni inte skolan började med.. jo ett stortprojekt i Mediaproduktion och mediakommunikation. Vssa av grejerna vi ska göra vet jag inte ens vad det är.. hjälp mig någon? BASO! ?? jag betalar ffs! haha

M E D I E P R O D U K T I O N

M E D I E K O M M U N I K A T I O N

FORMÖVNINGREKLAMKAMPANJ- SPORTDRYCK

UPPDRAG: En helt ny dryck skall lanseras av bryggeriet SvalkaTM. Det är en ny dryck som riktar sig till trendmedvetna, sportiga, i farten ungdomar i åldersgruppen 18 - 30 år. Drycken skall inte uppfattas som en tradionell läskedryck utan en oumbärlig refresher för den sportiga. Största konkurrenterna är Pripps Energi, Red Bull m fl.

Lanseringen är internationell.
Din byrå har fått i uppdrag att ta fram en:

LOGOTYPE - skall fungera för tryck, butiksmaterial, skyltmaterial, förpackningar, på webben, för fax, dagstidningar, etc.

ANNONS - i fyrfärg och tryckklar. Skall fungera i tidskrift, butiker och skyltmaterialETIKETT - fyrfärg, tryckfärdig, skall vara utskriven och applicerad på flaska

ANIMERAD BANNER - optimerad för snabb webbvisning.

SLOGAN -
träffsäker och med en bra knorr.

PRESSRELEASE -
en presentation av produkten som skall gå ut till tänkbara distributörer.

WEBBSIDA - presentation av produkten där alla ovanstående delar finns med

MÅLGRUPP: Tjejer och killar i åldern 18-30 år, sportiga, trendmedvetna och som hakar på det som ligger rätt i tiden.


INFORMATION OM FORMUPPGIFT
ÖVRIGT: Fritt spelrum att använda programvara, slutresultat skall redovisas för kundens marknadsgrupp. Tryckfärdig PDF för annons, etikett, pressrelease är ett krav. Vektoriserad logotyp är också ett krav.

NYCKELORD:
sport, framgång, återhämtning, träning, sund livstil.

SMAK:
Lime/Blåbär & Nypon/Hagtorn
NAMN: Bestäms av byrån
DATUM FÖR DEADLINE: 5 februari 15.30 2009Inlämning sker på Fronter och lämnas in som komprimeradmapp

PRESENTATION: Presenteras för kunden under vecka 8 2009

BETYGSÄTTNING baseras på presentation, idé och tryckbarhet.



Kommentarer
Postat av: Baso

Hum, det där är ett jävla jobb, men ja det är ju inte omöjligt.

2009-01-07 @ 14:40:45
URL: http://baso.blogg.se/
Postat av: Baso

jag skulle kunna hjälpa dig, problemet är bara att det är en jävla massa arbete som sagt - och då måste jag lära mig nya saker (som förvisso är kul) men ja - gratis vettefaaaan :P

2009-01-07 @ 14:44:15
URL: http://baso.blogg.se/
Postat av: E.K

Uscha, låter jobbigt. mkt som ska göras.

2009-01-07 @ 17:25:41
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0