2 dagars roadtrip :D

Vi kom hem igår kväll efter våran två dagars roadtrip ;) Vi skulle egentligen bara till Luleå & Boden, men det vart betydligt mycket mer än så.

I fredags åkte vi (Jag, Fidde & Markus)  mot Luleå, dom skulle in på biltema & jag hade tänk hinna shoppa lite också. Men klockan vart så mycket, vi var väl framme i Luleå vid 6 på kvällen. Hämta upp Fiddes kusin Christian & sen mot biltema. Och jag trodde fan jag skulle avlida där inne, såå jäääävla tråkigt. Men H&M låg på andra sidan, med en stor bilväg i mellan.. så dit kunde jag inte gå. Vi var där inne säkert en timme, ZzZzz!

Efter det drog vi iväg till bolaget, för inte fan hade jag tänkte jag åka bil flera timmar & va nykter ;) Vi drog vidare mot Boden, för Christian skulle kolla på nån bil, men det vart ingen.. gubben ville ha för mycket. Vi börja ju blir ganska hungrig eftersom ingen av oss hade käkat på hela dagen, så det blec MAX.. aldrig förr har max smakat så gott! När vi ändå var där så åkte vi & kolla på en annan bil som Fidde hade sett på blocket. Och den blev det, en BMW 735 ial;) den är faktiskt nice.  har ingen bild nu, men fotar sen.

Vi lämnade remmisen där & drog vidare mot Piteå, för att lämna Christian. Det va ju PDOL ( Piteå dansar och ler) där, så det var jävla trafik. Vi tänkte hälsa på Ivar, som var på en camping där. Men vi fick inte komma in, så han kom ut & fyfan va han va full, kunde knappt stå på benen. Sen åkte vi till Christians bror, fyfan vilket flott hus han har! ligger vid havet, och dom har as stor tomt. jag skulle inte tacka nej till att bo där. Var meningen att vi skulle sova där, men det gick lite snett ( tänker inte berätta vad som hände) så 5 på morgonen tog vi (jag, Fidde & Markus) bilen & drog iväg, och ja.. markus var nykter.

Men eftersom det va 3 timmars bil resa till Arjeplog, orka han inte köra. Men vi åkte ända till Arvids, där fick vi sova hos Jessi, vi var väl framme runt sju. Vakna vid 10, jag & Markus försökte väcka Fredrik, jo tjenna.. efter 3 timmar lyckades vi få liv i honom ;) Vi drog & mot Piteå igen.. för att Chrille hade glömt både mobil & plånbok i bilen.

Den resan gick ju fort ;) jag hade tydligen somnat rätt så fort... och när jag vakna va vi i Piteå! konstigt att jag va trött då, sov 3 timmar på ett dygn. Denna gången blev det en snabb visit i Piteå, vi lämnade bara grejena och åkte hemmåt igen. Men vi hamnade i Slagnäs  för Ida & Rickard var där, så vi tog en kaffe hos David. Ni kan ju gissa hur gott det var med kaffe när jag inte druckit det på ett helt dygn. Sen äntligen vid nio igår kväll kom vi hem!


blev inga bilder, eftersom jag inte tog med mig kameran.. vi skulle ju bara till Luleå ;)

Kommentarer
Postat av: eme

Det blev långt till Luleå du ;) Men nice med roadtrip :D

2009-07-26 @ 21:29:50
URL: http://emeliestroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0