Uppdatering från Norr ;)

Jag är sämst på att uppdatera här borta, eller kanske annars också? Men jag har inte hunnit.. faktiskt. Men nu kan jag passa på att uppdatera då Fredrik är och skruvar i en bil.. fast jag borde plugga ;)

I lördags var jag framme kl 9 på tågstationen, och eftersom de va en lördag så skulle bussen inte gå fören 10:40. Jag satt & fördrev tiden med att kolla på OC, sen fick jag syn på en lapp där det stog att bussen går från BUSSTATION på lördagar, jaaaha, ringde Fidde i panik "vart i helvete ligger busstationen i den här hålan", vilken tur så viste han det.. så det var bara för mig att traska i spö regn med världens packning ( det var inte så långt som tur var, ändå va jag pissblöt när jag hitta stationen).

Väl där så var inte vänthallen öppen, så jag fick sitta på min väska i entrén.. men det var ju bara 40 minuter kvar till bussen skulle gå, trodde jag. Det kom en buss 10:40 men den skulle inte mot Arjeplog, ännu mer panik! Sen kommer busschauffören & säger att busstrafiken går som söndagstrafik för att de är en röd dag.. DÖDA MIG, tänkte jag.. Bussen skulle inte gå fören 12:45! Fredrik tyckte väl synd om mig så han körde & hämta mig, men grejen var att han kom ungefär samtidigt som bussen ;)  Men bättre att åka bil än buss.

 

På kvällen drack vi lite, och det slutade med att vi åkte till Arvids  sent på kvällen och söp med Robin & Puffen.  Och Robin den jävlen försökte supa mig under bordet eller nått, för jag hann inte ens dricka upp min första grogg innan han tyckte att jag skulle ha en ny! Och han va inte så lite packad heller, aska på mig i bilen & brände hål i baksätet med ciggen.

Igår åkte vi till Luleå tidigt på morgonen, för det tar ju 2-3 timmar dit. Fredrik skulle lämna in sitt slutsteg som gått sönder, och så skulle vi väl kolla i stan också.  På vägen dit pluggade jag matte, det som är bra med distans – du kan göra två grejer samtidigt ;).

 

När vi kom fram till Luleå hade Fidde nog lite panik & köra i stan, lite annat mot Arjeplog. Vi hämta upp hans kusin från busstation, och sen drog vi mot biltema ( skiiitkul.. not), och innan vi alls hunnit komma in där så gick mitt linne sönder, tacka Frediks skrutt bil.. Jag som trodde att de inte kunde bli värre ;) Klockan ticka i väg & vi fick väl lite bråttom eftersom Chrille skulle hämta Ebba  på dagis vid fem ( i Arjeplog). Så då hann jag alltså inte gå på stan, dom fråga men jag vill ju ha tid på mig att kolla runt.. så jag sket i det. Nästa gång åker jag själv med Fredrik. På väg hem fick Fredrik ett jobb, dom ringde från Mercedes Benz i Norge ( Mo i rana ).. han börjar på Måndag.

Nu ska jag plugga matte A ;)


Kommentarer
Postat av: maja

haha men va satan, de flesta brukar ju vara det i dagens läge ^^

2010-05-04 @ 19:49:11
URL: http://musmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0